Een complimentje geven als iets goed gaat; het klinkt zo vanzelfsprekend. Tóch doen we het in de praktijk maar bar weinig. We zien wel vaak wat fout gaat, maar veel minder wat er goed gaat. Jammer, want juist in deze uitdagende tijden kunnen we allemaal wel wat extra waardering en support gebruiken! Er zijn natuurlijk tal van manieren én momenten voor om je waardering voor een medewerker of collega te uiten. Een écht goed gesprek, een complimentje maken bij de koffieautomaat of een aanbeveling schrijven.
Aankomende maandag 1 maart is het Nationale Complimentendag! Een mooie kans voor organisaties om hun medewerkers op een speelse manier meer met elkaar te verbinden en te focussen op de dingen die goed gaan.
WELDER borgt de activiteit van de interne community met een content- en activiteiten kalender die is gebaseerd op de community strategie. Nationale complimentendag is daar slechts een voorbeeld van. Als WELDER adviseren wij altijd om topics op je kalender te zetten die de intrinsieke motivatie van de medewerkers (community leden) stimuleren om mee te doen, kennis uit te wisselen en een bijdrage te leveren. Om tot deze strategie te komen biedt WELDER (in company) workshops aan op het gebied van community ontwikkeling en beheer.