Eén platform voor de hele employee journey

Of het nu gaat om onboarding, ontwikkelgesprekken, interne communicatie, e-learnings, medewerkersonderzoeken of offboarding: WELDER biedt één online platform voor de volledige employee journey. Daarmee werk je efficiënt en datagedreven aan een modern HR-beleid. Plus: je medewerkers zijn een stuk vitaler en meer betrokken. Ga je met ons mee op (medewerkers)reis?

Employee Journey medewerkersreis

Employee journey: de betekenis

Met employee journey bedoelen we: de gehele medewerkersreis. Van de sollicitatie tot het verlaten van de organisatie. En in die tussentijd wil je natuurlijk dat jouw medewerkers positieve ervaringen opdoen. Daarom is het slim om jouw employee journey goed in te richten. Want: een goede medewerkersreis is bepalend voor het werkplezier. En hoe meer blije medewerkers, hoe meer succes de organisatie heeft. Dát is waar wij in geloven. Daarom helpen wij organisaties om die employee journey leuker en makkelijker te maken. Dat doen we met een volledig online HR-platform voor medewerkers. Op deze pagina zie je hoe de ideale medewerkersreis eruitziet en welke online tools WELDER biedt.

De fasen van het employee journey model

Het employee journey model bestaat uit meerdere fasen. Dat zijn fasen die de medewerker doorloopt. Van het eerste contact tot het vertrek. Hierboven zie je een voorbeeld van zo’n employee journey map, inclusief de stappen die elke medewerker (soms steeds opnieuw) doormaakt:

Vacatureprogramma

Geef je sollicitant een goed beeld van je organisatie

Preboarding

Geef je nieuwe collega een warm welkom, ruim vóór de eerste werkdag

Onboarding

Zorg voor een goed inwerkprogramma voor nieuwe medewerkers

Einde-proeftijdgesprek

Evalueer de proeftijd en kom er samen achter of er een match is

Binden en boeien

Betrek je collega’s bij je organisatie en zorg voor werkplezier

Medewerkersonderzoeken

Vraag naar de ervaringen onder jouw collega’s

Gesprekken voeren

Ga regelmatig in gesprek met je medewerkers

Ontwikkeling en groei

Zorg ervoor dat medewerkers blijven leren en ontwikkelen

Exitgesprek en -analyse

Zorg dat vertrekkende collega’s met een positief gevoel jouw organisatie verlaten

Je employee journey in kaart brengen

Wil je jouw employee journey in kaart brengen? Op deze pagina nemen we je mee in een ideale employee experience. We geven je tips en voorbeelden van hoe je jouw eigen medewerkersreis opstelt. Wat zijn de belangrijke momenten en touchpoints binnen die reis? En hoe kan je daar als HR-afdeling op inspelen? We geven per fase ook aan hoe de software van WELDER kan bijdragen aan het werkgeluk van medewerkers. Want: dát is waar je het uiteindelijk voor doet. Hoe blijer jouw medewerkers zijn, hoe meer succes jouw organisatie heeft. 💪

Een snelle onboarding van nieuwe collega's

Vacatureprogramma

In de vacature krijgt de toekomstige medewerker een goed beeld van de organisatie door middel van een interactieve digitale rondleiding.

Preboarding

Vóór de eerste werkdag is je nieuwe medewerker het meest enthousiast! Daarom start een goede onboarding al ruim voor de eerste werkdag.

Onboarding

Een eerste werkdag is altijd enorm intensief. Er komt veel op je nieuwe medewerker af. Ondersteun hem of haar daarom zo goed mogelijk door overzicht te houden. Maak bijvoorbeeld een checklist met taken voor de eerste werkdag. En geef op een leuke en interactieve manier een inkijkje in jullie bedrijfscultuur.

Einde proeftijd gesprek

Zit de proeftijd er bijna op na 1 of 2 maanden? Plan dan een einde-proeftijdgesprek. Samen komen jullie erachter of er een match is. Dit gesprek kun je digitaal voorbereiden en automatisch inplannen. Zo worden deze gesprekken altijd op dezelfde manier gevoerd en vastgelegd. Handig toch?

60- en 90 dagen enquête


Inmiddels is de nieuwe medewerker zo’n 3 maanden in dienst. Middels een digitale vragenlijst peil je zijn of haar ervaringen. Je richt de vragenlijst eenmalig in en deze wordt automatisch verstuurd wanneer een medewerker een bepaalde periode in dienst is. De resultaten gebruik je om het onboardingsproces te verbeteren en de medewerker optimaal te ondersteunen.

Medewerkers binden en boeien

Kennisbank

De digitale kennisbank is dé centrale plek waar alle belangrijke, handige en leuke informatie staat die je medewerkers nodig hebben om het werk goed te kunnen doen.

E-learnings

In de academy zijn eigen e-learnings beschikbaar en blijft iedere medewerker zichzelf continu ontwikkelen binnen de functie en binnen de organisatie.

Loopbaanpad

Er wordt voor iedere medewerker een loopbaanpad uitgestippeld op basis van het functiehuis. Zo is duidelijk waar iemand naartoe zou kunnen groeien binnen de organisatie.

Interne communicatie


Hoe houd je alle medewerkers betrokken bij je organisatie? Goede interne communicatie is key. Daarvoor kun je gebruikmaken van diverse communicatietools, zoals WELDER. Hierin kun je een eigen digitale community opzetten. Met een interactieve tijdlijn om ontwikkelingen over de organisatie en persoonlijke succesjes te delen. Verjaardagen en jubilea verschijnen automatisch op de tijdlijn en je kunt belangrijke berichten pinnen. Ook kun je push-notificaties instellen, zodat je zeker weet dat iedere medewerker betrokken blijft.

Loyaliteitsprogramma

Met een loyaliteitsprogramma sparen medewerkers punten. Die punten kunnen ze inwisselen voor gave items in jullie eigen loyalty shop. Zo word je als werkgever nóg aantrekkelijker! Plus: je motiveert je collega’s enorm, de betrokkenheid stijgt en je houdt waardevolle talenten binnenboord.

Ondersteun medewerkers met de beste tools voor de gehele medewerkersreis

Neem contact op met een van onze specialisten voor meer informatie.

Medewerkersonderzoeken

Wat speelt er onder je medewerkers? Je komt erachter dankzij medewerkersonderzoeken. Met WELDER kun je verschillende medewerkersonderzoeken uitzetten. Belangrijk, want met de input van jouw medewerkers word je een nóg betere werkgever.

Zet eenvoudig elk gewenst onderzoek uit onder je mensen. Een actueel dashboard geeft alle leidinggevenden de juiste informatie om op te sturen. De totaalscores laten vervolgens zien welke afdelingen aandacht verdienen.

Talentenscan

Om jouw team sterker te maken, is het belangrijk om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dit kun je onderzoeken door middel van diverse persoonlijkheidstesten. Denk aan een talenten- en waardenscans.

Via Medewerkersonderzoek van WELDER heb je toegang tot dit soort testen en scans. Met een aantal vragen krijg je inzicht in iemands persoonlijkheid en gedragingen. De resultaten daarvan worden vervolgens in een uitgebreid persoonlijkheidsrapport getoond. En met die interessante inzichten kunnen jouw teams nog efficiënter samenwerken.

Ontwikkelgesprekken

Géén ouderwets beoordelingsgesprek of weer datzelfde formuliertje. Iedere medewerker voert regelmatig ontwikkelgesprekken waarin werkgeluk, prestaties en ambities uitgebreid besproken worden.

Met maar liefst 10 gespreksmodules binnen Gesprekken voeren bepaal je zelf welke thema's voor wie aan bod komen. Zo borg je met één digitaal systeem de persoonlijke ontwikkeling van iedereen in je organisatie.

Duurzame inzetbaarheidsgesprekken

Tijdens een duurzaam inzetbaarheidsgesprek bespreekt een medewerker met zijn leidinggevende hoe hij duurzaam inzetbaar blijft. Dit is natuurlijk een belangrijk gesprek om te voeren met medewerkers die de pensioenleeftijd naderen, maar net zo belangrijk voor de jongere generaties.

Afscheid nemen bestaat niet

Maar is wel degelijk een belangrijk onderdeel van de medewerkersreis. Met het juiste offboardingproces verzamel je waardevolle inzichten én creëer je een blijvende positieve indruk. Zo maak je van vertrekkende medewerkers echte ambassadeurs! Dit proces richt je in met een exitgesprek en vragenlijst op maat. Gebruik de software van WELDER voor de nodige houvast.

Bekijk hier hoe Hutten de employee journey heeft ingericht met behulp van de software van WELDER.

Laat hier je gegevens achter zodat we samen een demo kunnen inplannen